Zinderende zomer

BLOGJE!!


🌞 - Zinderende zomer - 🌞


Gisteravond speelde Nederland zijn eerste wedstrijd van het EK 2020. Nu weten de meeste mensen die mij kennen wel dat ik elke gelegenheid aangrijp om de boel te kunnen versieren thuis. Songfestival? Vlag uit! Olympische spelen? Ratels en spandoeken! Verjaardag van Sky? Slingers en tequila! Kortom, dit was weer eens een goede gelegenheid om de oranje ballonnen op te blazen. 🎈


Die-hard voetbalsupporters vinden mij stom. Want ik kijk dus nooit voetbal, enkel als de wederhelft er om vraagt omdat hij als Prins Toto gewed heeft op iets en zijn bijgeloof gelooft dat hij kan winnen als ik meekijk en twee keer in zijn flesje bier blaas vlak voor ik ga plassen. Maar ik ben rete-chauvinistisch en bloedfanatiek als het aankomt op een wedstrijd waar 'wij' iets leuks kunnen winnen. πŸ†


Onze tuin is nu dus oranje van de slingers en ballonnen. Tussen de wedstrijden door blijft dat hangen want buiten fanatiek ben ik ook lui. De tv daarentegen, die sleept manlief elke middag naar buiten en voor t slapen gaan weer naar de slaapkamer. Onze party-fridge is ook naar buiten verhuisd, ook weer iets met lui maar wel koude drankjes willen drinken zonder al teveel moeite. Tussen neus en lippen door worden her en der mensen uitgenodigd om de match te komen kijken in ons hysterische oranje buitenverblijf en standaard eindigt dat in een supergezellige avond. πŸ₯³


Voor de wedstrijd ging ik een paar uurtjes bootje varen, dus buiten dat de de spannende wedstrijd de temperatuur liet rijzen werkte mijn medium rare gebraden velletje ook mee aan de verhitte avond. Er werd gedronken en gekletst, gegeten en genoten. Ook werd ik een klein beetje uitgelachen want mijn neus leek inmiddels op een rijpe rode puntpaprika, maar dat terzijde πŸ™„Β 


Na een zinderende wedstrijd en een avond vol gezelligheid ga ik voldaan naar bed, uiteraard niet voordat ik me centimeters dik insmeer met aftersun. Ik droom van een bad gevuld met Griekse yoghurt en stukjes komkommer en wordt tevreden en warm wakker. 😨


Vandaag vieren we de verjaardag van mijn lieve schoonzusje en gaan we weer een lekker stukje varen en daarna weer die oranje tuin in. Inmiddels geeft niet alleen mijn neus licht in het donker maar de rest ook... ik vloek bij de slingers en ballonnen maar gloei nog na van een heerlijke eerste echte zomeravond. Ik neem mezelf voor me vandaag Γ©n de rest van deze zomer Γ©cht goed in te smeren. Maar bovenal beloof ik mezelf ontzettend hard te genieten van alles wat deze zomer van 2021 te bieden heeft... want of ik nou vloek bij de slingers of niet, ik blijf ze gewoon ophangen! πŸŽ‰