Tiktok

👏🏼 - BLOGJE - 👏🏼


Ik ben een aantal mensen een excuus schuldig. Ik wist het niet, sorry! Ik sprong zelf vrij laat op deze trein en ik had geen idee van de gevolgen. Als ik van tevoren had geweten hoe erg het zou worden had ik jullie nooit deze 'tip' gegeven...mijn nederige excuus, ik had jullie nooit aan mogen raden om TikTok te downloaden! 😔


Nou heeft natuurlijk elke doorsnee tiener en twintiger deze app al jaren volledig onder de knie, maar voor de mensen geboren vóór de euro duurde het vaak wat langer voor de app in het mapje 'favorieten' terecht kwam. Kleine uitleg voor die paar mensen die geen idee hebben wie of wat TikTok is; een app waar je korte videos op kunt plaatsen en op kunt bekijken. Een soort Turbo-YouTube vol met grappige, ontroerende en handige video's.


Sinds ik de app heb ontdekt heb ik al geleerd hoe je met baking soda werkelijk alles kunt schoonmaken, hoe je cadeautjes fatsoenlijk inpakt als je vroeger nooit bij Blokker hebt gewerkt, hoe je leert touwtjespringen als een professional en op hoeveel manieren je een fles wijn open kunt maken als je de kurkentrekker kwijt bent. Ook heb ik kussens natgejankt kijkend naar bevlooide, magere kittens die opbloeien tot vadsige knuffelig katers en blinde asielhonden met drie poten die na jaren creperen achter de tralies eindelijk geadopteerd worden, het liefst door een ten onrechte veroordeelde ex-gevangene... Ik zoek overigens nog naar een video die me leert hoe ik kamerplanten in leven houdt... 🪴


Je begrijpt, ik werd zo blij van zoveel nuttige informatie dat ik al mijn naasten gretig aanspoorde zo snel mogelijk dit geschenk van boven te downloaden. I didn't take no for an awnser! En dat spijt me guys! En wel hierom:


Vannacht lag ik weer eens heerlijk in bed omhoog te swipen. Ik keek naar die schaars geklede jongen met die tandenstoker die heel snel wortels kan snijden (mijn die-hard mede-tiktokkers weten meteen wie ik bedoel). Hierna gebeurde het. Ik swipe omhoog en beland in een live video. Iemand was live een ei aan het pellen. Een rauw ei. Gefascineerd blijf ik kijken. Met chirurgische precisie en dito handschoentjes en gereedschap is iemand live een rauw ei aan het pellen. Je houdt dan dus zo'n vies velletje over, met rauw ei erin. 🤢


Voor ik er erg in heb ben ik 15 minuten verder. 15 minuten die ik nooit meer terug krijg, waarin ik heb gekeken naar iets dat nog het meest wegheeft van een hele voorzichtige live operatie van een naakte cavia of een balzak. Ik merk dat ik hoofdpijn krijg. Niet zo gek want ik zit al een kwartier met een hele vreemde frons op mijn voorhoofd. 😑


De wederhelft betreedt de slaapkamer en ziet mijn moeilijke blik. Ik zeg 'schat, ik kijk live naar iemand die een ei pelt.' 'Oh een rauw ei zeker? Ja cool!' Ik lazer bijna uit bed van verbazing en vraag hoe hij dat weet. Is dus een trend blijkbaar. Mensen doen dat. Ze noemen het een challenge. Ineens besef ik het... ik ben verslaafd aan tiktok, en de wederhelft ook. Hij verkondigt met een strak gezicht dat het heel normaal is om rauwe eieren te pellen, het te filmen en online te zetten... en ik? Ik kijk ernaar. Ademloos. Inmiddels al 20 minuten. Gênant! 🤭


Uiteraard heb ik de video afgekeken want mijn dwangneurose houdt niet van een open einde. Ik ben dus véél te laat gaan slapen met een naakt ei op mijn netvlies.


Misschien dat 1 van mijn TikTok-maten eerdaags een video over zorgen voor kamerplanten vindt en deze naar me door kan sturen. Ik ben voorlopig uitgeswiped... en ik ga even een rauw ei pellen! 

 🙋🏼‍♀️🐣 volg me op TikTok!